onsdag 16 september 2009

datanörd. *not

så. världen är som den ska igen, regnet öser ner&himlen är grå
i denna dal av rosor. &a2thek har fått nippran för sims igen! det
har skett två gånger tidigare. om första gången gills för då var jag
ett ordinary kid som fick det i födelsedagspresent&spelade det
till datorn kraschade igen. igen & igen.

men sen gick det några år efter den där första tiden av inlärning
&lekande med det. jag tror var någongång under roskilde 07
som jag kom på hur sjukt kul spelet var. köpte det. så funkade
det inte. så då köpte jag ett till istället för att reklamera det.

av någon anledning har jag iaf 3 stycken sims - livin it up? kan
det heta så? aja iaf.

så nu häromdagen kom suget tillbaka! (kommer garanterat tröttna
på det efter att jag startat det, som det varit de senaste gångerna.haha)
men nu äre sims3 till mac jag payat för på cdon.se inga olagligheter här!

så jag laddade ner något& sen kom det upp en härlig felruta.

"This program cannot run in DOS mode." en mac kan inte vara i DOS
mode. det är windows only på det modet. så what a fucK?

har sökt&sökt på hur man kommer ut ur DOS mode från en mac,
men det går ju inte. för man kan ju inte vara i det. oh gosh. &så kan
man inte ringa apple supporten ifrån det här landet m. min mobil
som lever sitt egna ihoptejpade liv.

tur var väl det för idag efter att seriöst hållt på&söka hjälp på
internet i timmar&laddat ner allt utom det som stod längst ner
på listan på cdons downloadslista, har nu manualer på alla
världens språk. så läste jag iaf vad det stod där längst ner..
de magiska orden "macintosh installer."

så jävla begåvad tjej!

så nu äre bara vänta 24timmar på att allt ska laddas ner,
halleluja för snabbt internet!

så jävla datanörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar